31 maí 2006

Það að leiðast er samt ekki það sama og að vera auðginntur..

Ég bendi á bloggið hans Völundar Jónssonar ljósmyndanema.

Og bíðum við. Þetta er dálítið skemmtilegt.
Who fell the hardest for the dopey yet soporific movie version of "The Da Vinci Code?"

Because "The Da Vinci Code" was released almost simultaneously around the world, it's relatively simple to calculate which countries blew more of their available money on this nonsense. All we have to do is compare the film's box office haul through its first two weekends across 56 countries versus each country's Gross Domestic Product to award the coveted title of the Nation Most Easy to Fleece.

The four most credulous countries, finishing in a near dead heat, turn out to be Iceland, Denmark, South Korea, and Hong Kong. Each spent about 90 percent more than North America on "Da Vinci Code" tickets relative to their GDPs. Then come Spain, New Zealand, Bolivia, Greece, Mexico, Australia, and the UK, all spending at least an index of 157 where the US/Canada (the "domestic market" for movies) is 100.

Eldgamla Ísafold trónir á toppi þessa lista, og eyddi að því er virðist næstum tvöfalt meira en Bandaríkin / Kanada í davinsíkód bíómiða þessa opnunarhelgi, ef tekið er mið af þjóðarframleiðslu. Ógeðslega hátt miðaverð gæti spilað inní, en ég skal nú alveg gleypa þetta samt. Égmeina hei, ég fór sjálfur á hana á laugardaginn og mig langaði allsekkert svo mikið til þess. Þarmeð bættust við tæpir 10 dollarar í þennan Íslands-haug.

Og hér er frétt fyrir Hall, sem fílar Peter Greenaway svo mjög.

-b.

Engin ummæli: